Monday 15 August 2011

SIERRA LEONE, WEST AFRICA

Sebenarnya aku gi sana dah lama dah....pada tanggal 14 Julai 2007,berangkatlah aku ke Sierra Leone,Afrika Barat....Perjalanan yang mengambilmasa 14 jam hanya untuk sampai ke Amsterdam,Holland...Fuh,bukan main jauh bagi 1st timer naik burung besi nih..sampai sekarang aku masih muak naik kapal terbang...bosannya tak tahu nak cakap.....Paling best masatu,aku baru je ikat tali pertunangan dengan tunang aku la....alahai,sedihnya nak tinggalkan dia,maklumla tengah becinta....sepanjang percintaan jarak jauh antara benua ni memang bagi aku agak mnyeksakan,ye la,tak dapat jumpa,apalagi keluar dating....mungkin ini rahmat Allah kepada kami,tak bagi duduk dekat2 masa bercinta...hahaha....
Family ke dua belah sebelum flight


Selepas 14 jam duduk dalam kapal terbang dan entah berapa kali aku makan, tidor,tengok filem dan main game,akhirnya sampai ke Airport Schiphol,Amsterdam.....Nyamannya suhu kat sini,dan rasanya masatu musim bunga sebab banyak sangat bunga kat tepi2 jalan.
Schiphol Airport,Holland
Mecure Hotel
Sampai kat sana,duduk lepak jap, untuk sedut asap beracun dan minum kopi....sambil  melilau mata mencari shuttle bus untuk ke Mecure Hotel...Pihak Felda dah uruskan penginapan kat situ,jadi skang cuma mencari bas tu....badan rasa berlengas sebab lama tak mandi,dan perkara pertama aku nak buat sampai kat hotel nanti ialah mandi.....

Bersama En Yunus
Sampai di Mecure Hotel,buka la tv dan aku terkejut sebab ada channel lucah dalam...tapi kena langgan la,dan harganya 40 euro bagi jangkamasa 24 jam....mahalnya...buat kira2 dalam otak adalah dalam RM 160.....apapun,mandi dulu...sabun di bilik mandi...sabun di bilik mandi (baca dalam loghat laksamana Do Re Mi)....

Habis mandi,jam menunjukkan jam 6.30 pm waktu Holland...gi bawah dgn En Yunus dan minum teh...pasni nak jalan2 lak....tengok tempat orang,rugi wooo kalau tak jalan alang2 dah sampai sini....

Pengalaman ini akan aku tulis dalam beberapa peringkat sebab aku kat sana setahun lebih,so banyakla yang nak dikongsi....apapun,syabas dan tahniah kepada Felda kerana berani membantu dan melabur di luar negara...terima kasih diatas peluang yang diberikan......tunggu part 2 nanti....

No comments:

Post a Comment

Secebis Kenangan

Make your own slideshow with music at Animoto.