Friday 19 August 2011

Brussels to Sierra Leone

Jam 4.30pagi aku dah bangun untuk ke airport...Aduhai Felda ni,ambikla tiket pukul 10pagi ke,tengah hari ke...baru best sikit..ni,punyala awal...walaupun baru jam 4.30 pagi, tapi suasana dah pun terang macam pukul 7 kat Malaysia...
Aku pun bersiap dan turun ke bawah untuk tunggu shuttle bas ke airport....Suhu tak lah sejuk sangat,biasa2 je...Sampai kat lobby,En Yunus dah pun ada,so sebelum naik bas,kami pekena teh dulu...

Schiphol Airport
Jam 5.30 pagi,kami dah sampai airport...aku yang tak tahu jam berapa solat subuh dan kiblat, cuma solat atas kerusi menunggu..ermm....kiblat aku cuma agak2 je...sebab Amsterdam ni kat belah timur laut Mekah,aku agak2 dengan tengok matahari...Moga Allah terima solat aku....

Kalau dari Malaysia,kami menaiki kapal terbang MAS, dari Amsterdam ke Brussels pulak,aku naik kapal terbang KLM.Cuma kapal terbang Fokker kecil,dengan kapasiti lebih kurang 25 orang....gerun jugak naik flight kecil ni,terasa dia punya gegaran..hehehe....

Dari Amsterdam ke Brussels tak lah lama,cuma ambil masa lebih kurang setengah jam je....tapi sempat jugak minum jus oren dan makan kacang...Sampai di Brussels,kami tak pegi tempat lain,cuma pergi cari makanan untuk alas perut...
Pekena roti dulu

Brussels
Kami jumpa satu bakery,puaslah meninjau dia punya bahan masakan,takut2 kalau ada benda haram..akhirnya aku cuma pilih roti kosong,coklat dan air buah dalam tin...okay la kut,sementara nak tunggu flight seterusnya...

Selepas puas round airport tu,akhirnya flight aku pun dah dipanggil...lega rasanya,sebab dah tak tahu nak pegi mana kat situ....

Lepas cek tiket dan pasport,akhirnya aku dah berada dalam perut kapal terbang Brussels Airlines...Besar gak,tapi yang ramainya mamat dan minah negro...Flight ni dijadualkan akan ke Guinea,Sierra Leone,dan Ghana...

Perjalanan mengambil masa 6 jam untuk tiba ke Freetown,Sierra Leone...



Sierra Leone, wait for me.....

No comments:

Post a Comment

Secebis Kenangan

Make your own slideshow with music at Animoto.